Xush Kelibsiz Mehmon |RSS
| Kirish
 

[ · Forum Yangiliklari  ·  Forumchilar ·  Qoida  · Izlash  ·  RSS ]


  • Страница 1 из 1
  • 1
Модератор форума: Qilich, ABDULLOX, Floricienta  
Navro'zni nishonlash
YaYa
Sana: Payshanba, 19-Марта-2009, 12:15 | Xatlari # 1
Ism:
[YaYa]
Maqomi:
[Foydalanuvchi]
Guruxi:
[Mehmon]
Postlari:
[0]
Xulqi: +
[0] ±
Xulqi: -
[0%] ±
User xozir:
[Forumda emas]
Yurt:
[Эквадор]
Jins:
[Ayol]
Mukofotlar:

Ханафий мазхабига мансуб шайх мулло Алий ал-Корий рахимахуллох шундай деди: «Наврÿз байрами куни мажусийга бир тухумни совга килган одам кофир бÿлади. Чунки у мажусийнинг куфри ва залолатига ёрдам берди ёки совга бериши билан уларга ÿхшади. Баъзилар: «Мусулмон Наврÿз байрамида мусулмонга совга берса кофир бÿлмайди» демокдалар. Бу сÿзга диккат этиш керак. Чунки бу ишда мажусийларга ÿхшашлик бордир. Табиийки, касдсиз (билмай) Наврÿз байрамига келиб колган одамнинг хукми фарклидир».

«Мажмаун-Навазил» китобада шундай дейилган:

«Мажусийлар Наврÿз байрамида тÿпланганида мусулмон: «Кандай яхши йÿл топишибди!» деса кофир бÿлади, дейилган. Нега? Чунки у Ислом одатларини кабохатга чикаришни кафолатлаш билан бирга, куфр тузукларини мактамокда».

«ал-Фатава ас-Сугро» китобида шундай дейилган:

«Наврÿз куни илгари одатланмаган нарсани Наврÿз байрамини улуглаб сотиб олган киши катта гунохни килиб, кофир бÿлади. Чунки у кофирларнинг байрамларини улуглади» (Имом Аъзам рахимахуллохнинг «ал-Фикхул-Акбар» китобига ёзилган шарх: 186).

Имом Захабий рахимахуллох деди: «Яхудий ва насронийлар билан бирга уларнинг байрамларида иштирок этиш учун улар каби хушбÿй шамлар сотиб олиш, таомларни хозирлаш, хотин ва болаларни безаш катта гунохлардандир. Холбуки, улар бизнинг кул остидаимизда маглуб бÿлиб, бизнинг байрамларимизда иштирок этмаяптилар, бизларга ÿхшамаяптилар ва биз килган ишларни килмаяптилар. Хой мусулмон, киёмат кунида пайгамбаримизга кайси юз билан рÿбарÿ бÿласиз?! Ахир сиз пайгамбаримиз соллаллоху алайхи ва салламнинг суннатига зид, Ислом динининг душманлари бÿлган адашган кофирларнинг ишларини килмокдасиз-ку! Баъзилар: «Биз бу ишларни кичик ёшдаги болаларимиз ва хотинларимиз учун килмокдамиз-ку?!» десалар, уларга: «Энг расво бÿлган одамлар фарзандлари ва хотинларини Аллохнинг газаби келадиган нарсалар билан рози килган кишилардир» дейилади... Абдуллох ибн Амр разияллоху анху деди: «У (мажусий) ларнинг наврÿзлари ва байрамларини килган хамда ÿлгунига кадар уларга ÿхшаб яшаган киши киёмат кунида улар билан бирга тÿпланади» (Байхакий ривояти).

Абдуллох ибн Амр разияллоху анхунинг ушбу сÿзлари мажусийларнинг байрамларини килиш катта гунохлардан эканини билдирмокда. У ишнинг ози кÿпига олиб боради. Мусулмон бу даричани бутунлай беркитиши, рафикаси ва фарзандларини у ишдан нафратлантириши керак. Яхшилик одат бÿлса, бидъатлардан сакланиш ибодатдир. Хеч бир кимса: «Фарзандларимни хурсанд килаяпман»- деб айтмасин. Хой мусулмон, нахотки, уларни хурсанд килиш учун Аллохнинг газабини келтирадиган нарсаларни топган бÿлсанг! Ахир бу куфр ва тугён белгиси-ку! Сен ёмон мураббий экансан-ку! Бундай десам, сен ÿзинг шундай тарбия кÿргансан-да! (Ташаббухул хасис би ахлил хамис»: 37).

Шуни хам огохлантиришимиз керак-ки, Аллохнинг душманларига ÿхшашнинг энг хунук кÿриниши кÿплаб мусулмонлар, улар ичида рахбарлар ва уларга итоат этган оддий мусулмонлар хам бор, гайри динларнинг тузган сохта, Аллох таъоло нозил килмаган конун ва дастурларининг колдикларини олиб келишлари, у конунларга ÿрталаридаги келишмовчиликларни хал этиш учун мурожаат этишларидир.

Бу – гайри динларга залолат ва кингир ишларида эргашиш ва ÿхшашлик, демакдир. Балки, бу, Аллох сакласин, очик куфрдир. Чунки инсон акли билан

харом, харом килган нарсаларни эса халол килади. Номус, кон, жон ва моллар учун Аллох таъоло нозил килмаган ва шариатга зид бÿлган хукмлар чикаради. Гайридинларга ÿхшашнинг соколларни кириш, гайридинларнинг кийимларини кийиш ва турмуш тарзида ÿрнак олиш каби кÿринишлари хам мусулмонлар ичида кенг ёйилган.

Уларга ÿхшашнинг энг ёмони – уларни яхши кÿриш хамда мусулмонлар ичидаги такволи ва солих кишиларни ёмон кÿришдир... Зеро, Аллох йÿлида яхши кÿриш, иймоннинг энг мустахкам асосларидан биридир.

Рисоламизнинг сÿнггида шуни эслатмокчимиз: Аллох таъоло буюк бир хикмат – жаханнамга тушадиган кофирларга бÿлган мухаббат мусулмоннинг калбига кирмаслиги учун уларга ÿхшамасликка буюрди. Чунки улар Аллох таъоло ва барча мусулмонларнинг душманларидир. Ишларда уларга мувофик ёки ÿхшаш бÿлиш якинлик ва ÿрганишни, кейин эса дÿстлик ва мухаббатни вужудга келтиради. Холбуки, Аллох таъоло шариатдан юз ÿгирган душманларини яхши кÿрган кишиларда иймон бÿлмаслигини баён килиб деди: «Аллохга ва охират кунига иймон келтирган кишиларнинг Аллох ва расулига душман бÿлган кишиларни, гарчи оталари, ÿгиллари, огалари ва кариндошлари бÿлса-да, дÿст тутганларини кÿрмайсиз...» (Мужодала: 22).

Аллох таъолодан бизларни Аллох яхши кÿрган кишиларни яхши кÿриб, дÿст хисоблаш, Аллох ёмон кÿрган кишиларни эса ёмон кÿриш ва душман хисоблашга муваффак килишини сÿраймиз. Аллох яхши дÿст ва яхши ёрдамчидир...

Илохим, етказдикми?.. Илохим, ÿзинг гувох бÿл!..



Izox O'zgartirildi GulruhBonu - Payshanba, 19-Марта-2009, 13:21
YaYa
Sana: Payshanba, 19-Марта-2009, 12:19 | Xatlari # 2
Ism:
[YaYa]
Maqomi:
[Foydalanuvchi]
Guruxi:
[Mehmon]
Postlari:
[0]
Xulqi: +
[0] ±
Xulqi: -
[0%] ±
User xozir:
[Forumda emas]
Yurt:
[Эквадор]
Jins:
[Ayol]
Mukofotlar:

Men bu ma'lumotni o'qidim, lekin bu yerda xristianlarning pasxasi bilan aralashtirib yuborilmayaptimikan deb qoldim? Adashishdan Alloh asrasin, ammo bahor boshlanishi, ekin-tekinlar, yangilanish fasli shu bayram bilan boshlangan. Uning tarixi juda uzun. Bu bayramning xristianlarga qanday dahli bor? Ular ham pasxani bahorda nishonlaganlarimi?

AKSda
Sana: Payshanba, 19-Марта-2009, 13:06 | Xatlari # 3
Ism:
[۩۞۩ALLI۩۞۩]
Maqomi:
[Super User]
Guruxi:
[Faol Forumchi]
Postlari:
[488]
Xulqi: +
[98] ±
Xulqi: -
[0%] ±
User xozir:
[Forumda emas]
Yurt:
[Российская Федерация]
Jins:
[Erkak]
Mukofotlar:

kottalashtirib qo`ying iltimos!



VAQOIY
Sana: Payshanba, 19-Марта-2009, 14:38 | Xatlari # 4
Ism:
[BEK]
Maqomi:
[Super User]
Guruxi:
[ENG ENG ENG]
Postlari:
[5111]
Xulqi: +
[271] ±
Xulqi: -
[0%] ±
User xozir:
[Forumda emas]
Yurt:
[Российская Федерация]
Jins:
[Erkak]
Mukofotlar:

Juda ham hozirgi kunga dolzarb mavzu bo'libdi. manashu kabi "bayram"lar ko'pligidan, biz insonlar qaysi biri maqul ekanligini bilolmay gangiymiz. aslini olib tarihga nazar solsak,yani navro'z bayrami asosan o'rta osiyo halqlarida nishonlanib kelgan. lekin musulmon olamida emas. bu bayramni tarihi "otashfaraslik"davriga borib taqaladi. ILMLI INSONLAR BU BAYRAMNI NISHONLAMAYDI. SHU HAQIDA ANDIJONLIK NURIDDIN DOMLAGA BIR ILMIY SUHBATDA MEN SAVOL BERGANDIM.
JAVOB: ALLOH TAOLO BIZLARGA IKKI MUBORAK BAYRAMNI, YANI IYDI RAMOZON VA IYDI QURBONNI IHTIYOR ETDI. BAS SHUNDAY EKAN BOSHQA BAYRAMLAR: YANGI YIL, TUGILGAN KUN,NAVRO'Z VAHOKAZOLARGA CHALGIMASLIGIMIZ KERAK.
BU JAVOBDAN SHAHSAN MEN QONIQDIM. BIZ INSONLAR HOZIRDA FARZANDLARIMIZNI KO'NGLIGA QARAB ,BARCHA BAYRAMLARNI ULAR HOHLAGANDEK NISHONLAYVERSAK, ERTAGA JAVOBI QANDOQ BO'LADI. DEMAKKI FARZANDLARIMIZGA NIMA MUMKIN VA NIMA MUMKIN EMASLIGINI, ULAR TUSHUNADIGAN QILIB, SODDA , LO'NDA QILIB TUSHUNTIRMOGIMIZ SHART.
MENI FIKRIM SHUNDAY. YANA KIMDA HUJJAT BO'LSA MARHAMAT BIZ BILAN BAHAM KO'RSIN.
ALLOHIM HECH QACHON,HECH KIMNI HAQ YO'LIDAN ADASHTIRIB QO'YMASIN. OMIIN



BeBeShKa
Sana: Payshanba, 19-Марта-2009, 17:25 | Xatlari # 5
╭☆♡☆╯
Ism:
[Ca Ca]
Maqomi:
[Miss Forum]
Guruxi:
[ENG ENG ENG]
Postlari:
[575]
Xulqi: +
[780] ±
Xulqi: -
[0%] ±
User xozir:
[Forumda emas]
Yurt:
[Узбекистан]
Jins:
[Ayol]
Mukofotlar:

Quote (GulruhBonu)
Men bu ma'lumotni o'qidim, lekin bu yerda xristianlarning pasxasi bilan aralashtirib yuborilmayaptimikan deb qoldim? Adashishdan Alloh asrasin, ammo bahor boshlanishi, ekin-tekinlar, yangilanish fasli shu bayram bilan boshlangan. Uning tarixi juda uzun. Bu bayramning xristianlarga qanday dahli bor? Ular ham pasxani bahorda nishonlaganlarimi?

Man Islomga tegishli maqolalarni joylashdan oldin manbaalarni diqqat bilan tekshirishim, ishonchli bolishi haqida ogohlantirilgan edim, siz manbaani korsatmagan ekansiz, yozib qoysez yaxshi bolardi.

Masalaga qaytsek, Navro'z bu bizani Yangi Yilimiz deb eshitganman, pasxaga hech qandey aloqasi yo'q, buni ustiga Navro'zda sovg'a berilmidiku umuman, shunchaki tabriklar boladi, namoyishlar...

Navro'z Musulmonchilikda yo'qligi aniq, lekin bizning ozbekchiligimizda borligiyam anniq, bu bizani an'anavaiy urf-odatga aylanib qolgan ...

Fikrlarimda chalkashib kettim ... nishonlash keremi yo'qmi o'zimam hayronman, Alloh bilguvchidir.

lekin to'risini etsam Navro'z borligi uchunam mazza qib sumalelani yevolaman, shunchun man xursandman flirt

VAQOIY
Sana: Payshanba, 19-Марта-2009, 21:17 | Xatlari # 6
Ism:
[BEK]
Maqomi:
[Super User]
Guruxi:
[ENG ENG ENG]
Postlari:
[5111]
Xulqi: +
[271] ±
Xulqi: -
[0%] ±
User xozir:
[Forumda emas]
Yurt:
[Российская Федерация]
Jins:
[Erkak]
Mukofotlar:

Quote (cOo_cOo)
p.s: Navro'z bayramini o'zbeklardan boshqa bir millat nishonlaganini hicham eshitmaganman .

O'RTA OSIYODA KENG TARQLGANKU AHIR. QIRGIZLARDA NAURUZ DEYILADI, TOJIKLARDA,TURKMAN HALQI HAM NISHONLAYDI.FAQAT KUNIDA FARQ QILSA KERAK VALLOHU A'LAM. "NAVRUZ DEGAN SO'ZNI MANOSI YANGI KUN DEGANI. DEMAK BU O'Z O'ZIDAN KO'RINIB TURIBDIKI O'ZBEKLARDAN KELIB CHIQMAGAN. BU BIR URF HALOS. URF ESA ISLOM BO'LA OLMAYDI. SUMALAK HAQIDA ESA SIZ HAQQSIZ.



kidos2006
Sana: Seshanba, 24-Марта-2009, 00:27 | Xatlari # 7
Ism:
[Sodik]
Maqomi:
[Foydalanuvchi]
Guruxi:
[Mehmon]
Postlari:
[4]
Xulqi: +
[0] ±
Xulqi: -
[0%] ±
User xozir:
[Forumda emas]
Yurt:
[Корея]
Jins:
[Erkak]
Mukofotlar:

hammasini ukib odam nima kilishni bololmay koladi?
uzi urf odat islomga qanaqa ammalga kiradi?
manimcha har bir millatni uzini urf odati buladi hozirgi zamonda qadam quyish qiyin
bulib qoldi har bir ishda teskarisini kurish mumkin.
Olloh bilguvchidir.

BeBeShKa
Sana: Seshanba, 24-Марта-2009, 10:49 | Xatlari # 8
╭☆♡☆╯
Ism:
[Ca Ca]
Maqomi:
[Miss Forum]
Guruxi:
[ENG ENG ENG]
Postlari:
[575]
Xulqi: +
[780] ±
Xulqi: -
[0%] ±
User xozir:
[Forumda emas]
Yurt:
[Узбекистан]
Jins:
[Ayol]
Mukofotlar:

kidos2006, qoshilaman gaplarizga, nishonlashniyam nishonlamaslikniyam bilmi qolarkan kishi wacko

man nma qiganimi etimi?
nishonlamadim, lekin sumalak bo'sa wah wah wah .. lekin yo'q sumalak :(
nishonlamadim, lekin tabrikladim boshqalani, chunki Navro'z bahonasida Bahor bilan tabriklash mumkinku? flirt

SULTON
Sana: Payshanba, 26-Марта-2009, 15:29 | Xatlari # 9
PKM
Ism:
[sultan]
Maqomi:
[Super User]
Guruxi:
[ENG ENG ENG]
Postlari:
[10067]
Xulqi: +
[492] ±
Xulqi: -
[0%] ±
User xozir:
[Forumda emas]
Yurt:
[Соединенные Штаты]
Jins:
[Erkak]
Mukofotlar:

bitta savol ..agar ilmila bosa albatta ,javop yozila,ok

sumalek tarihi haqida nima bilasla ,yoki biron bir maqolami?

navroz haqida sherhonni gaplariga qoshilaman.. :) :)



kidos2006
Sana: Juma, 27-Марта-2009, 00:49 | Xatlari # 10
Ism:
[Sodik]
Maqomi:
[Foydalanuvchi]
Guruxi:
[Mehmon]
Postlari:
[4]
Xulqi: +
[0] ±
Xulqi: -
[0%] ±
User xozir:
[Forumda emas]
Yurt:
[Корея]
Jins:
[Erkak]
Mukofotlar:

amllarimizni barisi taqvoga taqaladi,taqvo kuchli bulsa amal ham shunga qarab buladi,
ammo ohiri berk kuchaga kirib qolishdan ALLOHni uzi asrasin.

YaYa
Sana: Juma, 27-Марта-2009, 17:32 | Xatlari # 11
Ism:
[YaYa]
Maqomi:
[Foydalanuvchi]
Guruxi:
[Mehmon]
Postlari:
[0]
Xulqi: +
[0] ±
Xulqi: -
[0%] ±
User xozir:
[Forumda emas]
Yurt:
[Эквадор]
Jins:
[Ayol]
Mukofotlar:

cOo_cOo, to'g'ri aytasiz, manbaani o'sha vaqt yozmagan ekanman. Forum.islom.uz edi. Mana yana o'sha saytdan:

Является ли Навруз мусульманским праздником?

В последние годы с особым усердием многие мусульмане Средней Азии, Кавказа, да и России, чествуют «персидский Новый год» – Навруз, уходящий корнями в зороастрийские верования. Так, праздник, противоречащий нормам Ислама, о чем сказано во многих фетвах, стал прочно ассоциироваться с возрождением национальных традиций у тех, кто под таковыми, видимо, понимает укоренившиеся суеверия и доисламские пережитки.

История Навруза, по разным источникам, восходит ко временам Авесты - священной книги зороастризма. По легенде, в этот день произошло много легендарных событий: "Зардушт (Зороастр или Заратуштра - пророк в зороостризме - прим. Ислам.Ру) был избран богом, чтобы принести людям счастье", мифический царь Тахмурас "отправил в темницу злых дивов и безжалостных людей", а "Гоштосп, царевна Каетун и Джомосп приняли веру Маздаясна", т.е. зороастризм, и т.д.

Зарождение Навруза также связывают с мифическим царем Джамшидом, на которого в этот день упали лучи солнца. А согласно учению Авесты, люди должны каждую весну отмечать появление жизни на земле, которая зарождалась «в шести видах» (небо, вода, земля, растения, животные и человек).
В Средневековье у разных народов Навруз продолжался тринадцать дней. В конце торжеств люди выходили в поле, где и встречали Новый год. Такова была примета. Считалось, что вышедшему в эти дни в поле насладиться природой в течение всего предстоящего года будут сопутствовать счастье и благополучие. Чем не русская поговорка «Как новый год встретишь, так его и проведешь?»

Однако общеизвестно, что мусульманский новый год (в текущем году, кстати говоря, наступивший 31 января) никаких особых торжеств не предусматривает и уж тем более никакими приметами не сопровождается. Счастье и благополучие же сопутствуют тому, кто соблюдает повеления Всевышнего и сторонится запретного, к коему, в том числе, относится и празднование Навруза.

Неисламский характер Навруза становится еще более очевидным, если вспомнить, почему перед ним широко отмечается последняя среда, или т.н. среда радости. Ей предшествуют среды, посвященные природным стихиям: воздуху, воде и земле, в соответствии с тем самым учением Авесты о «шести видах» зарождения жизни. Поскольку, согласно этим верованиям, в последнюю среду зарождается растительность, что весьма важно для культа природы и плодородия, именно она и выбрана в качестве особо почитаемой.

В столь же далеких от Ислама культах мы найдем и объяснения мистическим обрядам, превратившимся сегодня в народную забаву. Так, воде посвящен обряд обрызгивания друг друга членами семьи перед сном в последнюю ночь старого года. А через проточную воду перепрыгивали, дабы «очиститься» от прошлогодних грехов. Это сопровождалось весельем, но никак не искренним раскаянием – непременным условием, сопутствующим обращению ко Всевышнему с просьбой о прощении прегрешений.

А жители Междуречья, по свидетельствам древнегреческого летописца Страбона, собирались на Навруз в «Храме огня». Видимо, этим объясняется широко распространенный сегодня обычай разжигать в дни празднования Навруза костры на улицах.

Перепрыгнуть через костер семь раз или через семь костров по одному разу в последнюю среду перед Наврузом стало не просто юношеским подвигом, а чуть ли не обязанностью. Парадоксально, но девушки, которым страшно надеть платок, ибо эта «традиция» несовременна и вдруг да вызовет пересуды, смело прыгают над огнем вместе с ребятами, «возрождая» другую «традицию» и боясь осуждения со стороны «радетелей старины».

Несмотря на традицию посещать на Навруз больных и одиноких, кладбищ в этот праздник сторонятся, ибо, согласно зороастризму, дух погибших - Форохар, взошедший на небо, на праздник Навруз возвращается на землю и на несколько дней остается среди родственников и даже осматривает свое тело. Подобные представления весьма распространены также у индусов и древних римлян и полностью противоречат исламскому вероучению, согласно которому души умерших находятся в могиле до Судного Дня.

Особое место в этих праздничных обрядах занимает приготовление так называемой «ритуальной пищи». Она являет собой символ плодородия природы и человека. Магические семь предметов и продуктов на подносе становятся символическим даром Солнцу.

Таким образом, Солнце, «принимая» сей дар, якобы способно позаботиться о богатом урожае, становясь еще одним властителем мироздания, что явно противоречит самой идее Единобожия.

Очевидная неисламская сущность Навруза отягощена сегодня еще и тем, что на упоминающих о недозволенности подобных действий в Исламе вешается ярлык «религиозного фанатика-исламиста», отбившегося от стаи «истинных патриотов».

В общем, Навруз как праздник, безусловно, существует, тому свидетельство – его история. И конституционным правом отметить его, как и, например, правом отдать должное дубу, почитаемому 21 марта у друидов, обладает каждый гражданин.

Но означает ли это, что он таким образом припадет к истокам и возродит культуру? Не говоря уже об ущербе, наносимом образу Ислама попытками связать языческие обряды с жизнью мусульман.

Ведь сегодня многие готовы с радостью «отмечать» «старый» новый год, еврейский, китайский, персидский и какой угодно другой, не обременяя себя историческими условностями. А именно за таким отношением к культуре скрывается опасность вырождения истинных духовных ценностей.

Мусульманин, торжественно отмечающий наступление весны, а затем совершающий намаз, выглядит в глазах образованного человека, по меньшей мере, нелепо. Неудивительно, что в подобных торжествах, как правило, участвуют те, кто не соблюдает столпов Ислама, а то и вовсе не знает об их существовании.

Однако приверженцы иных конфессий порой смотрят на эти увеселения сквозь призму «национального колорита Востока», придавая пиршествам «мусульманскую» окраску. Даже некоторые деятели от лица Ислама не стесняются нахваливать эту «национальную традицию», приводя в замешательство малограмотных или чрезмерно податливых давлению общественного мнения людей.

Между тем, воодушевленная стремлением «приобщиться к корням» молодежь с радостью отмечает обновление природы, прыгая через семь костров, обрызгивая друг друга водой, вкушая «ритуальную пищу», загадывая желания. Возможно, ей невдомек, что существуют иные радости жизни, сопровождающие поистине мусульманские праздники.

С завидной сплоченностью азербайджанцы, узбеки, таджики и др. вновь идут встречать Навруз, в то время как Рамадан остается для многих из них тяжелой обязанностью, сложной для выполнения «в современных условиях».

Beck
Sana: Seshanba, 29-Декабря-2009, 17:59 | Xatlari # 12
"FUQARO"...
Ism:
[¯¨`*·~-..(\☻/)..-~*´¨¯]
Maqomi:
[Заблокированные]
Guruxi:
[Faol Forumchi]
Postlari:
[1188]
Xulqi: +
[118] ±
Xulqi: -
[40%] ±
User xozir:
[Forumda emas]
Yurt:
[Антарктика]
Jins:
[Erkak]
Mukofotlar:

:D



  • Страница 1 из 1
  • 1
Поиск:

UzCinema  O'zbekona Forum © 2007-2024